1. Загальна психологічна спрямованість уроку: — мотивація діяльності вчителя й учнів на уроці (за обов'язком, за інтересом, за традицією спільної діяльності...); — інтерес учителя й учня до уроку (до змісту, методів і форм). 2. Реалізація ідей розвиваючого навчання: — як здійснювалась робота щодо формування активності, самостійності й творчості; — які засоби використовував учитель для постійного переходу від навчання до самонавчання. 3. Організація пізнавальної діяльності на уроці: — чи були установки на сприймання, запам'ятовування і роздуми (що сприйняти, що завчити, що обговорити); — як учитель домагався цілісного й свідомого, осмисленого сприйняття навчального матеріалу (поставив мету, спрямував усвідомленість в одне русло, застосував цілісний підхід, наочність, образність тощо); — як організував увагу (як спрямовував, як переключав, що робив під час відволікання, як домагався стійкості); — як розвивав пам'ять дітей (які види діяльності організовував, як націлював на запам'ятовування, збереження і відтворення, як добирав інформацію для запам'ятовування, скільки і як повторював, як перевіряв; — як розвивав мислення учнів, використовуючи порівняння, зіставлення, аналіз, синтез, класифікацію, систематизацію, генералізацію; — як працював із поняттями, аргументами; — як розвивав творчу уяву. 4. Формування вмінь і навичок дітей: — як формував загальнонавчальні вміння й навички; — як вироблялися спеціальні вміння й навички; — які практикував види вправ і як вони сприяли тренуванню умінь і навичок; — яку роль відіграють вказівки, інструкції, алгоритми, зразки під час формування вмінь і навичок; — чи раціонально використав час для формування вмінь і навичок 5. Розвиток емоційно-вольової сфери учнів: — які емоції дітей переважають на уроці; — які засоби корекції емоцій використав учитель на уроці; — чи враховує педагог на уроці індивідуальні особливості й стан дитини; — що робить для активізації вольової сфери у дітей; — чи помічає учнів з агресивним і депресивним станом. 6. Психологічна саморегуляція вчителя на уроці: — яке творче самопочуття вчителя на уроці; — який контакт з учнями; — як реагує вчитель на аналіз уроку.
Коментарi